Dit formulier verzamelt de volgende gegevens: jouw naam, jouw e-mail adres, jouw geslacht en jouw stad. Deze gegevens zullen gebruikt worden om je regelmatig gepersonaliseerde e-mails met geselecteerde promoties te verzenden. Je gegevens zullen enkel worden gebruikt om je een kwalitatieve en gepersonaliseerde dienst te leveren. We zullen deze gegevens enkel ter beschikking stellen aan onze partnersplatforms waarop we beroep doen voor de levering van de dienst.
In de jaren twintig van vorige eeuw waren er twee joodse ondernemers, Arthur Isaac en Leo Meyer, die de grootste economische crisis van de eeuw dichtbij meemaakten. Ze zien talloze mensen die moeite hebben om rond te komen. Beide mannen vragen zich af of ze het leven van deze mensen wat gemakkelijker kunnen maken.
Zo ontstaat hun droom. Een winkel speciaal voor mensen met een kleinere beurs, met eenvoudige artikelen voor dagelijks gebruik, goedkoop maar van goede kwaliteit. Onder leiding van de heer Alfred Goudsmit, bestuurder van warenhuis “De Bijenkorf”, krijgt het idee en de droom van deze twee nobele mannen een naam. Op 4 november 1926 opende de eerste Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, kortweg H.E.M.A. genoemd en onderdeel van “De Bijenkorf”, haar deuren.
Na de Tweede Wereldoorlog bloeit de economie op en mensen hebben steeds meer te besteden. Later gaat HEMA de grens over en opent het bedrijf winkels in België. Ook daar verovert HEMA de harten van de consument. Vlamingen beginnen met het eten van drop en worden fan van Jip en Janneke. Daarna zijn Frankrijk, Luxemburg en Duitsland aan de beurt, en HEMA introduceert telkens weer dezelfde boodschap: bijzondere eenvoud voor iedereen. Het enige echte verschil met 1926 is dat HEMA de lage prijzen nu noteert in euro’s. HEMA heeft zo’n 495 winkels in Nederland, 90 winkels in België, 22 winkels in Frankrijk, 4 winkels in Luxemburg en 10 winkels in Duitsland.
Dit formulier verzamelt de volgende gegevens: jouw naam, jouw e-mail adres, jouw geslacht en jouw stad. Deze gegevens zullen gebruikt worden om je regelmatig gepersonaliseerde e-mails met geselecteerde promoties te verzenden. Je gegevens zullen enkel worden gebruikt om je een kwalitatieve en gepersonaliseerde dienst te leveren. We zullen deze gegevens enkel ter beschikking stellen aan onze partnersplatforms waarop we beroep doen voor de levering van de dienst.